Kupno auta dostawczego z rynku wtórnego
Nie trzeba być wróżką by powiedzieć, że samochodów dostawczych tego rodzaju jak bodaj Iveco Daily używa się w innej formie aniżeli normalne samochody osobowe. Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze fakt, że nadzwyczajnie wyjątkowo są kupowane one przez osoby indywidualne. Nikt nie musi w końcu kursować do pracy dostawczakiem, chyba że nie ma własnego auta i dowozi go firma. Generalnie takie auta trafiają do firm, zatem pracować muszą wyjątkowo mozolnie. Gdy są potem odsprzedawane to z zasady mogą być dość zużyte. Elementy napędu, nadwozie, hamulce (zobacz), a także oprzyrządowanie. Wymagają więc wielkich wkładów jeśli chce się kupić takie używane auto. Mimo wszystko trafny nabytek w każdym przypadku się kalkuluje.
Te wszystkie mankamenty sprawiają, że do kupna przechodzonego dostawczaka trzeba się zabrać ociupinę odmiennie niż do kupna auta do transportu ludzi. Elementarne oględziny przed zakupem używanego Iveco Daily powinny być równorzędne jak przy jakimkolwiek innym samochodzie. Przyjdzie zweryfikować jeszcze wszelkie te rzeczy, jakie są pożądane właśnie w przypadku samochodów dostawczych, dlatego oględziny muszą być wyjątkowo wnikliwe, nawet biorąc pod uwagę, że samochody te są zbudowane z trwalszych podzespołów niż większość osobówek.
Auta z rynku wtórnego posiadają multum pułapek i dotyczy to w równej mierze osobówek co aut użytkowych. Zatem każdy krok jaki podejmuje się w procesie zakupu należy rozważyć niezmiernie dogłębnie. Część z nich to mankamenty formalne, np. powiązane z dokumentacją wozu, przepisami celnymi (przeważnie są to samochody z importu) czy diagnostycznymi. Inna część płynie z niesłychanie słabego stanu mechanicznego niektórych z tych samochodów.
Powiązane: http://motorama.5v.pl/iveco-daily-owoc-kryzysu-naftowego-lat-70tych/